tisdag 21 juli 2009

Yummiedags.

Ost och grönsakspannkaka 4 port

Grundsmet:
2,5dl vetemjöl
1/2 tsk salt
6 del mjölk 
3 ägg
2-3 msk smör

Fyllning:
1 dl riven ost
Blandade grönsaker t ex paprika, broccoli, bladspenat, coctailtomater, zucchini..

Blanda ihop pannkaksmeten. Hacka grönsakerna och lägg på botten av en panna (gratängform eller liknande). Häll över smeten, och toppa med riven ost. Grädda i 200C i ca 20 min.

Mycket delikat tycker jag, och mätt blir man! Jag använde mellanmjöl och standardost, och då hamnade pointsvärdet på 6,5p. Den som vill göra den smalare använder naturligtvis lättmjölk och en mager ost.  Try it!

1 kommentar:

  1. Mmm! Den där lät god! :)

    Ursäkta mitt sena svar på din kommentar: Jag kommer dumpa resten av livet, som jag har förstått det. Man lär ju i efterhand vad man kanske inte ska stoppa i sig av, vad man ska äta mindre av, vad man måste ta det försiktigt med o.s.v. :)

    Det kan vara lite trixigt att få remiss, beror mer på vilken läkare man har. Men grejen är den att du alltid är berättigad en remiss, för det är ändå kirurgen som har slutordet.
    Det krävs dock minst 35 i BMI för att få remiss.

    Om du har fler frågor eller funderingar så fråga på, eller maila! :)

    SvaraRadera