söndag 13 september 2009

käckt

Imorgon börjar jag och en kamrat att träna igen. Det är troligtvis inte många som tror att jag faktiskt har varit träningsnarkoman tidigare i livet, men så är det faktiskt. Det fanns en tid i mitt liv då jag med lätthet kunde springa en mil och ändå inte vara helt slutkörd. Genom åren har jag tränat ganska många olika saker, men i huvudsak löpning, spinning och styrketräning. De senaste 3 åren har jag knappt lyft en pinal, så nu är det verkligen från början. Det ska bli festligt att komma igång igen, och det bästa är att det är fasta tider: måndagar och torsdagar kl.19 står det intensivgympa på agendan. Jag ser verkligen fram emot det här! Oavsett om jag går ner eller ej så är det alltid bra att röra på sig, och jag vet att jag mår bäst när jag tränar. Det är bara det att allt sånt blir så jädrans mycket jobbigare när man har typ 40kg rent fett runt midjan. Men det är ingen ursäkt, viljan sitter inte i midjemåttet är min teori. Käckt.

Vågen väntar vi ett tag till med. Jag orkar inte det ännu, fast jag borde. Måttbandet åker däremot fram på måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar